Hoe ontstaat het drukwerk van Willemsen – de Koning?

Hoe ontstaat het drukwerk van Willemsen – de Koning?

Een kijkje achter de schermen

Regelmatig geven we je een kijkje achter de schermen in hoe het er bij Willemsen – de Koning aan toe gaat. Vandaag gingen we daarvoor in gesprek met Peter Eillebrecht. Hij verzorgt namens Quatro Advies het drukwerk en de advertenties van Willemsen – de Koning. Wat komt er allemaal kijken bij de totstandkoming van een de flyer of een folder? U leest het in dit blog.

Op zoek naar chauffeurs

Zoals je weet is Willemsen – de Koning een snelgroeiend bedrijf die in veel plaatsen in Nederland het leerlingenvervoer op zich neemt. Om die reden hebben wij regelmatig nieuwe chauffeurs nodig uit een bepaalde regio. Wanneer wij nieuwe werknemers willen aantrekken, dan schakelen wij onder anderen Peter Eillebrecht in om onze campagne voor ons te voeren met flyers en advertenties in lokale kranten. Peter werkt met zijn reclamebureau aan campagnes voor verschillende klanten, zo ook voor Willemsen – de Koning.

Meer dan 2 miljoen flyers!

Samen met Peter heeft Willemsen – de Koning gewerkt aan een wervingscampagne waarin we afwisselen tussen flyers en advertenties in huis aan huis kranten. Al meer dan vier jaar hebben wij een prettige samenwerking. In het begin waren dat bijvoorbeeld opdrachten voor 50.000 flyers maar dat liep al gauw op. Alleen al in de eerste 6 maanden van 2020 heeft Quatro Advies al 2 miljoen flyers voor ons gedrukt en verspreid. Met deze twee miljoen flyers bereiken we wel 6 miljoen consumenten! Hetzelfde geldt voor de advertenties die wij met regelmaat plaatsen. Ook in de eerste 6 maanden van 2020 circa 50 advertenties met een gezamenlijke oplage van 2,1 miljoen huis aan huis kranten.

Hoe gaat zo’n opdracht in zijn werk?

Wanneer wij op zoek zijn naar nieuwe chauffeurs uit een bepaalde regio, dan sturen wij een opdracht naar Peter. Zo’n opdracht bestaat bijvoorbeeld uit: “wij zoeken nieuwe chauffeurs in de regio Deventer”. Peter stelt dan een campagne voor ons op waarin hij een advertentie/flyer kalender opmaakt met een wekelijkse planning. Advertenties verschijnen vervolgens in diverse huis aan huis kranten met een oplages van 200.000. Daarnaast verspreid Peter ook nog 100.000 flyers in dat zelfde zoekgebied.

De doelgroep voor onze chauffeurs

Willemsen – de Koning hanteert geen specifieke doelgroep voor de chauffeurs. Iedereen die werk zoekt valt binnen onze doelgroep. Man of vrouw, jong of oud. Daarom adverteren wij heel breed. Namelijk in wel 2.1 miljoen huis aan huis kranten! Wij meten het bereik van de campagne aan het aantal reacties die we krijgen op onze werving. Hebben we minder reacties gekregen dan we hadden verwacht, dan kunnen wij bijvoorbeeld huidige campagne aanpassen, uitbreiden of herhalen.

Niet alleen flyers en advertenties

De wervingscampagne van Willemsen – de Koning houdt meer in dan alleen het plaatsen van advertenties en het verspreiden van flyers. Regelmatig laten wij door Peter leuke producten bedrukken. Zoals Doppers, keycords voor onze chauffeurs en koffiemokken. De meeste van deze producten laten wij maken voor onze samenwerkende partners maar ook voor ons personeel, die willen we namelijk graag verwennen!